environment

environment

Gg1

Kamis, 26 Juli 2012

Top 10 probiotik Foods to add to your diet


Top 10 probiotik Foods to add to your diet

http://www.globalhealingcenter.com/natural-health/probiotic-foods/
Probiotics are beneficial forms of gut bacteria that help stimulate the natural digestive juices and enzymes that keep our digestive organs functioning properly. In addition to taking a probiotic supplement, you can also support your probiotic intake through eating foods that are hosts to these live bacterium.

We all know of the great health benefits of probiotics, however, not all of us know how to take advantage of these health benefits. Below is a list I put together to outline the best probiotic foods for you to add to your diet. I would also recommend buying the organic version of all these probiotic foods.

1. Yogurt


One of the best probiotic foods is live-cultured yogurt, especially handmade. Look for brands made from goat milk that has been infused with extra forms of probitoics like lactobacillus or acidophilus. Goat’s milk and cheese are particularly high in probiotics like thermophillus, bifudus, bulgaricus and acidophilus. Be sure to read the ingredients list, as not all yogurts are made equally. Many popular brands are filled with High Fructose Corn Syrup, artificial sweeteners and artifical flavors.

2. Kefir
Similar to yogurt, this fermented dairy product is a unique combination of goat milk and fermented grains. High in lactobacilli and bifidus bacteria, kefir is also rich in antioxidants. Look for a good, organic version at your local health food shop.

3. Sauerkraut
Made from fermented cabbage (as well as other vegetables), sauerkraut is not only extremely rich in healthy live cultures, but also aids in reducing allergy symptoms. Sauerkraut is also rich in vitamins B, A, E and C.


4. Dark Chocolate
Probiotics can be added to high-quality dark chocolate, up to four times the amount of probiotics as many forms of dairy. This is only one of the health benefits of chocolate.

5. Microalgae
This refers to super-food ocean-based plants such as spirulina, chorella, and blue-green algae. These probiotic foods have been shown to increase the amount of both Lactobacillus and bifidobacteria in the digestive tract. They also offer the most amount of energetic return, per ounce, for the human system.

6. Miso Soup


Miso is one the main-stays of Japanese traditional medicine, and is commonly used in macrobiotic cooking as a digestive regulator. Made from fermented rye, beans, rice or barley, adding a tablespoon of miso to some hot water makes an excellent, quick, probiotic-rich soup, full of lactobacilli and bifidus bacteria.

Beyond its important live cultures, miso is extremely nutrient-dense and is believed to help neutralize the effects of environmental pollution, alkalinize the body and stop the effects of carcinogens in the system.

7. Pickles
Believe it or not, the common green pickle is an excellent food source of probiotics. Try making your own home-made pickles in the sun. Here’s a great set of instructions for making your own probiotic-rich dill pickles.

8. Tempeh
A great substitute for meat or tofu, tempeh is a fermented, probiotic-rich grain made from soy beans. A great source of vitamin B12, this vegetarian food can be sautéed, baked or eaten crumbled on salads. If prepared correctly, tempeh is also very low in salt, which makes it an ideal choice for those on a low-sodium diet.




9. Kimchi
An Asian form of pickled sauerkraut, kimchi is an extremely spicy and sour fermented cabbage, typically served alongside most meals in Korea. Besides from beneficial bacteria, Kimchi is also a great source of beta-carotene, calcium, iron and vitamins A, C, B1 & B2. Kimchi is one of the best probiotic foods you can add to your diet, assuming you can handle the spice, of course.

10. Kombucha Tea
This is a form of fermented tea high in healthy gut bacteria. This probiotic drink has been used for centuries and is believed to help increase your energy, enhance your wellbeing and maybe even help you lose weight. However, kombucha tea may not be the best fit for everyone, especially those that already have a problem with candida.

Other Sources of Probiotics
Besides from the list of probiotic foods above, you can also get plenty of beneficial bacteria by taking a probiotic supplement. I personally would recommend taking Latero-Flora, but Garden of Lifes Primal Defense Ultra is also a great option.

Do you have any favorite foods with probiotics that I may have missed? Let me know in the comments below!

~Dr. G

==================



Top 10 Makanan probiotik untuk menambah diet Anda

http://www.globalhealingcenter.com/natural-health/probiotic-foods/
Probiotik adalah bentuk menguntungkan dari bakteri usus yang membantu merangsang cairan pencernaan alami dan enzim yang menjaga organ pencernaan kita berfungsi dengan baik. Selain mengambil suplemen probiotik, Anda juga dapat mendukung asupan probiotik Anda melalui makan makanan yang host ini bakteri hidup.

Kita semua tahu manfaat kesehatan yang besar dari probiotik, namun, tidak semua dari kita tahu bagaimana mengambil keuntungan dari manfaat kesehatan. Berikut adalah daftar saya mengumpulkan untuk menguraikan makanan probiotik terbaik bagi Anda untuk menambah diet Anda. Saya juga akan merekomendasikan membeli versi organik dari semua makanan probiotik.

1. Yogurt


Salah satu makanan probiotik terbaik adalah hidup-kultur yoghurt, terutama buatan tangan. Carilah merek yang terbuat dari susu kambing yang telah diresapi dengan bentuk-bentuk ekstra probitoics seperti lactobacillus acidophilus atau. Susu kambing dan keju sangat tinggi dalam probiotik seperti thermophillus, bifudus, bulgaricus dan acidophilus. Pastikan untuk membaca daftar bahan, karena tidak semua yogurt dibuat sama. Banyak merek populer diisi dengan sirup jagung fruktosa tinggi, pemanis buatan dan rasa buatan.

2. Kefir
Mirip dengan yoghurt, susu fermentasi produk ini adalah kombinasi unik dari susu kambing dan biji-bijian difermentasi. Tinggi di laktobasilus bifidus dan bakteri, kefir juga kaya akan antioksidan. Mencari versi, baik organik di toko makanan kesehatan setempat.

3. Asinan kubis
Terbuat dari fermentasi kubis (dan juga sayuran lainnya), sauerkraut tidak hanya sangat kaya akan budaya hidup sehat, tetapi juga membantu dalam mengurangi gejala alergi. Sauerkraut juga kaya vitamin B, A, E dan C.


4. Coklat murni
Probiotik dapat ditambahkan ke berkualitas tinggi coklat gelap, hingga empat kali jumlah probiotik sebagai banyak bentuk susu. Ini hanya salah satu manfaat kesehatan coklat.

5. Mikroalga
Hal ini mengacu pada super makanan laut berbasis tanaman seperti spirulina, chorella, dan ganggang biru-hijau. Makanan-makanan probiotik telah terbukti meningkatkan jumlah Lactobacillus dan bifido baik dalam saluran pencernaan. Mereka juga menawarkan yang paling jumlah pengembalian energik, per ons, untuk sistem manusia.

6. Miso Soup


Miso adalah salah satu utama-masa menginap obat tradisional Jepang, dan umumnya digunakan dalam masakan makrobiotik sebagai pengatur pencernaan. Terbuat dari fermentasi gandum, kacang-kacangan, beras atau gandum, menambahkan satu sendok makan miso ke beberapa air panas membuat yang sangat baik, cepat, probiotik yang kaya sup, penuh laktobasilus bifidus dan bakteri.

Selain budaya yang penting hidup, miso sangat padat nutrisi dan diyakini membantu menetralkan efek dari polusi lingkungan, membasakan tubuh dan menghentikan efek karsinogen dalam sistem.

7. Acar
Percaya atau tidak, hijau umum acar merupakan sumber makanan yang sangat baik dari probiotik. Cobalah membuat sendiri buatan acar di bawah sinar matahari. Berikut adalah set besar instruksi untuk membuat sendiri probiotik yang kaya acar dill.

8. Tempe
Pengganti yang besar untuk daging atau tahu, tempe adalah, fermentasi probiotik yang kaya gandum terbuat dari kacang kedelai. Sebuah sumber vitamin B12, ini makanan vegetarian bisa ditumis, dipanggang atau dimakan hancur pada salad. Jika dipersiapkan dengan benar, tempe juga sangat rendah garam, yang membuatnya menjadi pilihan ideal untuk mereka yang diet rendah natrium.




9. Kimchi
Formulir Asia sauerkraut acar, kimchi adalah kubis fermentasi sangat pedas dan asam, biasanya disajikan bersama sebagian besar makanan di Korea. Selain dari bakteri menguntungkan, Kimchi juga merupakan sumber beta-karoten, besi kalsium, dan vitamin A, C, B1 & B2. Kimchi adalah salah satu makanan probiotik terbaik yang dapat Anda tambahkan ke diet Anda, dengan asumsi Anda dapat menangani rempah-rempah, tentu saja.

10. Kombucha Tea
Ini adalah bentuk teh difermentasi tinggi pada bakteri usus yang sehat. Minuman probiotik telah digunakan selama berabad-abad dan dipercaya untuk membantu meningkatkan energi Anda, meningkatkan kesejahteraan Anda dan mungkin bahkan membantu menurunkan berat badan. Namun, teh kombucha mungkin tidak cocok untuk semua orang, terutama mereka yang sudah memiliki masalah dengan kandida.

Sumber-sumber Probiotik
Selain dari daftar makanan probiotik atas, Anda juga bisa mendapatkan banyak bakteri menguntungkan dengan mengambil suplemen probiotik. Saya pribadi akan merekomendasikan mengambil Latero-Flora, tetapi Taman Lifes Pertahanan Ultra Primal juga merupakan pilihan terbaik.

Apakah Anda memiliki makanan favorit dengan probiotik yang saya mungkin terlewatkan? Beritahu saya di komentar di bawah!

~ Dr G

















Tidak ada komentar: