Kamis, 26 Juli 2012

Scripting and The Autistic ‘Veil’


Scripting and The Autistic ‘Veil’

http://drbowers.wordpress.com/2009/10/16/scripting-and-the-autistic-veil/

The nature of Autism is the brainÆs desire to keep the world the same.  This is why one of the hallmark diagnostic features of Autism is repetitive, perseverative, and stereotypical behaviors.  One of the most common is scripting in which the child takes dialogue that he or she heard someone else say (usually a favorite cartoon or television character) and applies it in a repetitive and often nonfunctional fashion.   Scripting is often referred to as a Comfort Zone behavior.  This posting attempts to provi

For children with Autism, the Comfort Zone is what the child will do when you let them do whatever they want to do.  Examples include: playing with/lining up cars, watching portions of the same video, flipping through familiar books, scripting, opening/closing doors/drawers, visually stimulating on an object (e.g., spinning), and staring off in the distance as if in a trance or daydream.  By the way, ever wonder why the fascination with trains?  The answer is that there is not likely anything much more lin

I do want to take a moment to acknowledge, however, how it must feel for a parent to see the Autistic æveilÆ drop in front of the childÆs eyes as they check out from the real world for a moment and become absorbed in a repetitive behavior.  Especially for parents who have been working with their child for a number of months or years and have begun to see progress; the childÆs return into scripting and other stereotypical behaviors is a glaring reminder that the child has Autism.  It also serves as a remind

I see a similar phenomenon take place among children with OCD that I treat.  They experience what I refer to as ôbrain hiccupsö that play tricks in oneÆs mind, often convincing the child that unless he washes his hands 15 times in a specific fashion, for example, something awful will certainly happen.  This thought will not go away (hence the æhiccupÆ) until the child engages in the ritual of the brainÆs liking.  What these children describe to me, however, is the rational part of their brain telling them

Remember:

The child in their comfort zone seems like they don’t want to be part of our world.  However, this is not regression or a lack of progress.  In fact…
Perseverative and stereotypical behaviors are not ‘bad’.  These behaviors help child regulate a chaotic world.
However, these behaviors may become habits & keep the child isolated.  These are potentially addictive for the child and need to be monitored.
‘Joining’ in these behaviors helps our engagement with the child.
As our engagement with the child increases, the perseverative and repetitive behaviors naturally decrease!


==================

Scripting dan 'Kerudung' The Autistic

http://drbowers.wordpress.com/2009/10/16/scripting-and-the-autistic-veil/~~V

Sifat Autisme adalah keinginan brainÆs untuk menjaga dunia yang sama. Inilah mengapa salah satu fitur ciri diagnostik Autisme adalah berulang, perseverative, dan perilaku stereotip. Salah satu yang paling umum adalah scripting yang anak mengambil dialog bahwa ia mendengar orang lain mengatakan (biasanya kartun favorit atau karakter televisi) dan berlaku secara berulang dan sering berfungsi. Scripting sering disebut sebagai perilaku Comfort Zone. Posting ini upaya untuk penyediaan

Bagi anak-anak Autisme, Zona Kenyamanan adalah apa yang anak akan lakukan ketika Anda membiarkan mereka melakukan apapun yang mereka ingin lakukan. Contohnya termasuk: bermain dengan / berbaris mobil, menonton bagian dari video yang sama, membalik-balik buku akrab, script, membuka / menutup pintu / laci, merangsang visual pada objek (misalnya, berputar), dan menatap di kejauhan seolah-olah dalam trance atau melamun. By the way, pernah bertanya-tanya mengapa pesona dengan kereta api? Jawabannya adalah bahwa tidak ada sesuatu yang mungkin jauh lebih lin

Saya ingin mengambil waktu sejenak untuk mengakui, bagaimanapun, bagaimana rasanya bagi orangtua untuk melihat autistik yang æveilÆ penurunan depan mata childÆs saat mereka check out dari dunia nyata sejenak dan menjadi diserap dalam perilaku berulang-ulang. Khusus untuk orang tua yang telah bekerja dengan anak mereka selama beberapa bulan atau tahun dan mulai melihat kemajuan; kembali ke childÆs scripting dan perilaku stereotip lainnya adalah pengingat mencolok bahwa anak mengalami autisme. Hal ini juga berfungsi sebagai mengingatkan

Saya melihat fenomena yang sama terjadi di antara anak-anak dengan OCD yang saya mengobati. Mereka mengalami apa yang saya sebut sebagai ôbrain hiccupsö bahwa bermain trik dalam pikiran oneÆs, sering meyakinkan anak bahwa jika ia mencuci tangannya 15 kali secara spesifik, misalnya, sesuatu yang buruk pasti akan terjadi. Pikiran ini tidak akan hilang (maka æhiccupÆ) sampai anak terlibat dalam ritual keinginan brainÆs. Apa anak-anak ini menjelaskan kepada saya, bagaimanapun, adalah bagian rasional dari otak mereka mengatakan kepada mereka

Ingat:

Anak dalam zona kenyamanan mereka tampaknya seperti mereka tidak ingin menjadi bagian dari dunia kita. Namun, ini bukan regresi atau kurangnya kemajuan. Bahkan ...
Perilaku Perseverative dan stereotip tidak 'buruk'. Ini anak membantu mengatur perilaku dunia yang kacau.
Namun, perilaku ini dapat menjadi kebiasaan & menjaga anak terisolasi. Ini adalah berpotensi adiktif bagi anak dan perlu dipantau.
'Bergabung' dalam perilaku membantu keterlibatan kami dengan anak.
Seperti keterlibatan kami dengan peningkatan anak, perilaku perseverative dan berulang secara alami menurun!






















Tidak ada komentar:

Posting Komentar